CHIPTUNING

Chip tuning to zwiększenie mocy i momentu jak również obniżanie spalania paliwa oraz poprawa sprawności. Dostarczamy sprawdzone rozwiązania chip tuningowe przygotowane indywidualnie na hamowniach podwoziowych. Robimy to rozsądnie, nie narażając silnika na nadmierny wysiłek. Wybierając nas, wybierasz uznaną i pewną markę.

CHIPTUNING DSG I SKRZYŃ AUTOMATYCZNYCH

Skrzynie automatyczne DSG i S-tronic, jak wiele skrzyń automatycznych i dwusprzęgłowych, sterowane są przez ECU i chip tuning takich automatów jest możliwy. Mówiąc o chip tuningu skrzyni automatycznej czy DSG, nie mamy na myśli oczywiście zwiększenia mocy, gdyż skrzynia jej nie generuje. Istnieje jednak możliwość zdjęcia ograniczników momentu obrotowego, blokujących zwiększenie mocy (np. popularny w Audi i VW 2.0 TDI 143 KM ogranicznik momentu w skrzyni DSG ustawiony na poziomie 350 Nm). Modyfikować można także inne parametry – obroty i obciążenie przełączania biegów, progresję biegów, maksymalne obroty, przy których nastąpi przełączenie (co pozwala na podniesienie limitera obrotów silnika). Standardowo oferta obejmuje korekty czasu zmiany przełożeń. Można również wprowadzać bardziej finezyjne zmiany – np. czy Launch Control ma być dostępny w trybie Sport, czy też w trybie ręcznego wybierania biegów, niezależnie od innych ustawień (wystarczy jego włączenie), czy też konieczne będzie wyłączenie np. kontroli trakcji.

Niekiedy klienci życzą sobie, aby po dojściu do maksymalnych obrotów w trybie ręcznego wybierania biegów skrzynia nie zmieniała biegu na kolejny, tylko pozostawiała silnik „na odcięciu”. Oczywiście można też w drugą stronę – zablokować możliwość redukcji, gdy obroty spadną zbyt nisko – ale takiej opcji chyba nikt nie potrzebuje.

Chip tuning DSG sześciobiegowej (DQ250), czy skrzyń wzdłużnych S-Tronic (DQ501) albo znanej z Golfa VII GTI skrzyni DQ380 jest możliwy w pełnym zakresie wyżej wymienionych opcji. Skrzynie automatyczne Tiptronic i Multitronic również podlegają modyfikacjom. W zależności od wersji i specyfikacji skrzyni nie wszystkie opcje są możliwe, jednak zawsze można zdjąć ogranicznik momentu obrotowego.

Jeżeli jesteś zainteresowany, aby podczas chip tuningu silnika dopasować pracę skrzyni DSG i zoptymalizować ją dla uzyskania jak najlepszych efektów – to możesz zamówić chip tuning DSG, S-tronic czy Tiptronic jednocześnie z tuningiem silnika. Oferta dotyczy silników benzynowych i TDI.